Anglo-německá obchodní akademie

přepni
Skrýt animaci

Školní vzdělávací program - školní rok 2017/2018

obor 63–41–M/01 Ekonomika a podnikání

Zaměření – Junior manager nebo Mezinárodní obchod

Předmět

Zkratka

Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku

1.

2.

3.

4.

Povinné vyučovací předměty

 

30

31

33

34

a) Základní

 

30

31

32

33

Český jazyk a literatura

ČJL

3

4

3

4

Cizí jazyk B2 - anglický jazyk

AGJ

7

6

6

6

Cizí jazyk B1 - německý jazyk

NEJ

4

4

4

3

Konverzace v cizím jazyce - AGJ

KAJ

-

1

1

1

Konverzace v cizím jazyce - NEJ

KNJ

-

-

1

1

Základy společenských věd

ZSV

2

3

2

-

Základy přírodních věd

ZPV

4

-

-

-

Matematika

MAT

3

3

2

2

Tělesná výchova

TEV

2

2

2

2

Informační a komunikační technologie

IKT

1

1

2

-

Ekonomie

EKO

2

2

2

2

Ekonomika v praxi

EPR

-

-

-

2

Účetnictví

UČT

-

3

3

2

Obchodní korespondence

OBK

-

-

2

2

Finance

FIN

-

-

-

2

Management a marketing

MAM

-

-

-

2

Leadership */

LES

-

-

2

2

Logistika a mezinárodní obchodní operace*/

LOM

-

-

2

2

Elektronická komunikace

ELK

2

2

-

-

b)Volitelné

 

-

-

1

1

Společenskovědní seminář

SVS

-

-

1

1

Seminář z německého jazyka

SNJ

-

-

1

1

*/ Jeden z těchto předmětů si student zvolí pro profilaci studia ve třetím a čtvrtém ročníku.

UPLATNĚNÍ A KOMPETENCE ABSOLVENTA

Absolvent Anglo-německé obchodní akademie se po ukončení studia uplatňuje na trhu práce především:

  • v ekonomické sféře zejména na pozicích:
  • certifikovaný účetní
  • celní deklarant
  • produktový manažer
  • HR specialista
  • marketingový specialista
  • interní auditor
  • PR manažer
  • finanční analytik
  • projektový manažer
  • obchodní konzultant
  • specialista logistiky
  • asistent back office
  • fotbalový trenér s licencí
  • sportovní manažer
  • specialista v oblasti sportovního marketingu
  • sportovní publicista
  • v samostatné podnikatelské činnosti.

Výsledky intenzívní jazykové výuky anglického nebo německého jazyka předurčují absolventa k uplatnění u zahraničních firem, případně k podnikání v oblasti jazykového vzdělávání. ANOA vytváří rovněž předpoklady k pokračování ve studiu na vysokých školách.

Absolvent ANOA je veden tak, aby byl schopen:

  • provádět potřebné ekonomické propočty,
  • využívat matematické dovednosti v různých životních situacích a aplikovat znalosti i dovednosti z finanční matematiky,
  • pracovat s informačními a komunikačními technologiemi,
  • definovat a vysvětlit základní ekonomické pojmy a chápat historické souvislosti vzniku ekonomických teorií,
  • ovládat marketingový mix,
  • samostatně uvažovat a rozhodovat o účetních postupech, vést účetní evidenci a získané informace využít pro zpracování ekonomických analýz,
  • zajišťovat personální a administrativní agendy malé i velké organizace,
  • připravit podklady pro získání finančních prostředků (v rámci evropského prostředí),
  • orientovat se v multikulturním prostředí (ať už z pohledu podnikatelských aktivit, tak z pohledu pracovně právních vztahů),
  • modifikovat ekonomická rozhodnutí v oblasti investic i z pohledu ochrany životního prostředí,
  • prosadit a zdůvodnit náklady obchodního kontraktu v souladu se strategií trvale udržitelného rozvoje,
  • dodržovat principy práce v týmu při maximálním uplatnění svých dovedností, schopností a vědomostí,
  • komunikovat na úrovni B2 (hlavní cizí jazyk) a B1 (druhý cizí jazyk) evropského referenčního rámce,
  • aktivně i pasivně používat cizí jazyk jak v oblasti osobního a společenského života, tak i v oblasti profesní, být schopný vyhledávat informace v cizojazyčných zdrojích,
  • prezentovat na vysoké úrovni svoje kompetence díky znalostem a dovednostem z oblasti společenského chování, komunikace a psychologie,
  • kultivovaným způsobem komunikovat v mluveném i psaném projevu,
  • aktivně se zařadit do života společnosti, stát se jejím sebevědomým a zodpovědným členem,
  • díky samostatnému myšlení a vhodné argumentaci zaujmout žádoucí občanský postoj a obhájit názor,
  • reálně posuzovat své možnosti a schopnosti a respektovat možnosti a schopnosti druhých,
  • vést tréninkový proces, využít své dovednosti a návyky jako nedílnou součást zdravého životního stylu moderního člověka.